Design Sprint

Onderwerp

Wil jij uitdagingen binnen jouw organisatie gericht aanpakken? Wil je sneller, succesvol en resultaatgericht obstakels overwinnen? Dat kan tijdens onze Design Sprint! Het ontwerpen van een nieuw of het verbeteren van een bestaand(e) product, dienst, strategie, website, businessmodel of campagne kost vaak veel tijd, moeite en geld. Met een Design Sprint heb je na een week al een geteste oplossing waar je direct mee verder kan. De beproefde methodiek die wij inzetten is gebaseerd op de oorspronkelijke Design Sprint van Google Ventures.

Doel

Een Design Sprint is bedoeld om van uitdaging tot geteste oplossing te komen. Zo krijg je direct inzicht in wat wel of niet werkt, wat eventueel aangepast moet worden en hoe je na de Design Sprint meteen aan de slag kunt met de implementatie van de oplossing.

Vorm

Door het doorlopen van een gestructureerd en getimeboxed programma combineer je creativiteit met resultaatgerichtheid. We doen dit met een multidisciplinair team van relevante medewerkers uit jouw bedrijf onder begeleiding van een van onze gecertificeerde facilitators. We gebruiken de aanwezige kennis van de deelnemers en begeleiden zelf het proces gericht op resultaat. Daarnaast zorgen we er altijd voor dat er beslissers in het proces aanwezig zijn zodat er ook draagvlak binnen de organisatie is om na de Design Sprint verder met de oplossing aan de slag te gaan.

Inhoud

In een Design Sprint doorlopen we standaard 6 fases:

  • Voorbereiding: onderwerp, teamsamenstelling, locatie, middelen.
  • Doorleven van de uitdaging: we brengen de uitdaging in kaart, gaan in op de behoeftes van de klant, bepalen welke aannames en vragen we in de sprint beantwoord willen zien.
  • Bedenken van oplossingen: door middel van slimme stappen genereren we relevante oplossingen voor de uitdaging.
  • Kiezen van een oplossing: door een goed uitgedacht proces komen we tot de beste oplossing voor de uitdaging.
  • Prototypen van de oplossing: we creëren een zo realistisch mogelijk prototype dat getest kan worden bij klanten en gebruikers.
  • Testen van de oplossing: we testen het prototype en beantwoorden onze aannames en vragen.

Waarvoor

Design Sprints zijn succesvol voor het oplossen van uitdagingen op verschillende vlakken. Wij gebruiken het voor producten, diensten, websites, apps, processen en marketingcampagnes.

Resultaat

Antwoorden op relevante aannames en vragen die spelen rondom de uitdaging. Inzichten in de geteste oplossing die je direct kan verwerken in de implementatie van de oplossing. Daarnaast merken we altijd dat een van de mooiste bijvangsten de energie en innovatieve mindset is bij de deelnemers achteraf.

Waarom Fieldworx?

Wij focussen ons op de combinatie van klantgerichtheid, wendbaarheid en innovatie. Dat betekent dat we niet alleen helpen bij het bedenken en testen van oplossingen maar ook rekening houden met hoe je deze kan implementeren.

Duur

Wij bieden Design Sprints aan van 2 tot 5 dagen, afhankelijk van de uitdaging, beschikbare tijd en het budget. De duur van de voorbereiding is afhankelijk van de Design Sprint zelf.

Investering

Wij rekenen een standaardtarief van EUR 895,- per dagdeel (excl. btw).

bel ons   026-234 05 75   of mail naar   info@fieldworx.nl
Not found