Goed idee of goede uitvoering?

Ken je die discussie? Over wat nou eigenlijk beter is: een goed idee slecht uitvoeren of een slecht idee goed uitvoeren?

Vanzelfsprekend mijden wij deze het liefst. Ons antwoord is eigenlijk altijd: een goed idee goed uitvoeren. Maar hoe dan?

Vanuit Fieldworx helpen wij bedrijven om klantgerichter te werken, goed samen te werken en efficiënte processen in te richten. Wij geven onder andere Agile/Scrum en Lean trainingen en ondersteunen met consultancy en coaching waar nodig. Daarmee helpen we bedrijven ‘goed’ uit tevoeren. Nu dat goede idee nog. Hoe pakken we dat het liefst aan?

Een goed idee gaat vaak over een nieuw product of nieuwe dienst en een manier om deze bij klanten onder de aandacht te brengen, te verkopen of te leveren. Deze manier is altijd gebaseerd op de behoefte van de – potentiële – klant. Stap 1 is dus om de klantbehoefte te achterhalen. Echter, deze is niet altijd eenduidig of statisch. Bedrijven ervaren vaak een veranderende klantbehoefte, maar hebben hier niet altijd direct een oplossing voor. En daar komt onze expertise om de hoek kijken! Om de klantbehoefte scherper in beeld te krijgen en een passende oplossing te vinden zetten we vaak een DesignSprint in.

Een DesignSprint is gebaseerd op de combinatie van Design Thinking en Lean Startup. Dat wil in normaal Nederlands zeggen dat je eerst de klant en zijn of haar behoefte begrijpt, vervolgens mogelijke oplossingen bedenkt, daar één uit kiest en deze gaat prototypen en testen bij de klanten.

Door het testen krijg je waardevolle inzichten over de door jou bedachte oplossing. Die inzichten gebruik je om de oplossing te verbeteren voordat je deze op de juiste manier gaat uitvoeren. Toegevoegde waarde voor het bedrijf en de klant dus. Als je dat goed doet en jouw klant wil er ook voor betalen ontstaat toegekende waarde. En laat dat nou net zijn waar bedrijven van leven.

Meer weten over hoe je nog meer toegevoegde en toegekende waarde kan creëren? We horen het graag van je!

Fijne werkweek verder!

Not found